Montgat retalla el pressupost del 2009 per «adaptar-se a la crisi» i «garantir» els serveis municipals
Posted by admin in General
j. g. navarro Els regidors escolten el repàs del pressupost fet per Navarro, al fons a la dreta. Foto: J.G.N.1 Notícies de …
Montgat
L’Ajuntament de Montgat va aprovar dijous el pressupost municipal per a aquest any, un balanç econòmic que arriba als 9.561.000 euros i que es retalla un 7% –uns 720.000 euros– respecte a la previsió efectuada per a l’any 2008. Els comptes municipals –que van ser aprovats amb el suport de l’equip de govern (PSC, ERC i ICV-EUiA), l’abstenció del PP i els vots en contra dels regidors de CiU– preveuen un manteniment del pressupost ordinari –uns 8,4 milions d’euros– i una disminució del 40% de la inversió real, que d’1,8 milions d’euros l’any passat disminueix fins a no superar els 1,1 milions d’enguany. Tant l’alcalde de la vila, el socialista Jordi Ràmia, com el regidor d’Hisenda de l’Ajuntament montgatí, Joaquim Navarro (PSC), van coincidir a assenyalar que aquesta previsió econòmica «garanteix que es continuïn oferint els actuals serveis municipals», a la vegada que, en aquests temps de crisi, «no posa en risc» la capacitat financera del consistori. Amb tot, l’Ajuntament ha previst l’ús d’un préstec per valor de 683.000 euros per enfortir la caixa municipal i fomentar una despesa pública que, segons el govern, prioritzarà els ajuts socials –que es doblen fins a arribar als 100.000 euros–, la reorganització interna de l’Ajuntament per desenvolupar millor els treballs de l’administració i l’optimització d’alguns recursos.
Per la seva banda, el portaveu de CiU a l’oposició, Pere Senserrich, va lamentar que el govern local «opti pel camí més fàcil» a l’hora de compensar les despeses, amb referència a un augment «excessiu» dels impostos –com ara el de l’IBI, que s’ha incrementat un 30%– o un «creixement» del nombre de multes. Arguments semblants va utilitzar l’únic regidor popular, Ismael González, per valorar un balanç que, amb tot, espera que pugui «frenar» l’impacte de la crisi. El responsable municipal d’Hisenda va mostrar-se resignat a «no tenir més remei que gravar el ciutadà» quan, segons va dir, ha descendit un milió d’euros –un 70%– la recaptació prevista durant l’any passat en matèria d’impost de construcció. El batlle, Jordi Ràmia, va afegir que la pressió fiscal de Montgat és de les més baixes de la comarca i que, en cap cas, l’Ajuntament es mou per «afany recaptatori».
El Punt




























Entries (RSS)
Crec que tambe s’hauria de retallar el sou de l’alcalde i els regidors. El poble treballador ja te prou feina per passar el mes,com per que els hi anem pujant els impostos. El pogresisme d’esquerres no es basa en aixo,en les solucions facils,es te que basar en la busqueda de solucions als problemes de la gent i la seva convivencia,per millorar el dia a dia del poble.Be farien tots els politics en mirarse en el mirall de treballadors com els de SEAT per exemple i rebaixar els seus sous en temps de crisis i aixi rebaixar una mica les despeses.(Ja ens agradaria a molts treballadors puguer cobrar tant be com els politics).Tambe em suposo que amb l’excusa de la crisis,deixarem de banda una de les grans promeses electorals:la construccio d’un nou col.legi.(S’han de reduir despeses,es clar).I aixi anirem tirant,els politics jijiu i jajau i el poble AYAYAY AY AY.Consti que tot i que m’ha decebut l’equip de govern de Montgat,seguire amb els meus ideals:pogressime d’esquerres+republica+llibertat=BENESTAR.Si us plau,politics de Montgat,treballin una mica mes en busca de solucions mes utils i que facin la vida dels ciutadans mes facil i que les seves decisions no portin mes problemes dels que la gent ja te.MONTGAT I ELS MONTGATINS ES MEREIXEN EL MILLOR.VISCA MONTGAT.
Veig que la teva visió de progressisme d´esquerres+ republica + llibertat = benestar, es una visió molt válida, peró aqui a Montgat no es cumpleix.
aqui veig +impostos + presio al ciutada - serveis = benestar dels politics.
En fí, si aixó es la republica d´esquerres, para el poble y por el poble…. ¿on me he perdut?
Han rebaixat que???????? si ens han apoixat el IBI un 16 % hem de manifestar.nos per que un poble de segona no pot tenir aquest impostos de primera
vecinos de montgat me he enterado que el dia 30 de abril a las 20 horas hay pleno en el ayuntamiento y uno de los temas a tratar es la subida del IBI os esperamos a todos alli cuantos mas seamos mejor.Tambien se estan recogiendo firmas pera hacer mas fuerza todos a firmar
El presupuesto municipal no se si lo habran rebajad, pero lo que si tengo claro es que mi bolsillo si que esta mas bajo, como se atreven en tiempos de crisis subirnos el IBI un 16%, señores del Ayuntamiento mal llamados de Izquierdas, saben Vdes. que lo que tienen q
que hacer es ayudar al pobre no hundirlo.Todo eso sin contar que no se donde se ve en el pueblo las mejoras con mi dinero, porque lo que es la Colina Argentina siguen las aceras sin arreglarse y los problemas crecen y crecen…..
de rebajas nada tenemos unos de los IBI mas altos del maresme el dia 30 de abril a las 20 horas hay que ir al pleno del ayuntamiento que nos den esplicaciones a todos los vecinos