Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar nuestros servicios y mostrarle información relacionada con sus preferencias mediante el análisis de sus hábitos de navegación. Si continúa navegando, consideramos que acepta su uso.

Autor Tema: ESTAT DE LES PLATGES DE MONTGAT NORD  (Llegit 4785 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

un vei certament indignat

ESTAT DE LES PLATGES DE MONTGAT NORD
« el: Juliol 18, 2013, 11:26:58 pm »
Hola a tots,

Ja fa gairebé deu anys que ens vam assentar al carrer Marquès de Monsolís de Montgat, a la costa nord del municipi.

D'entrada veiem el barri com un indret que potencialment podia esdevenir l'oasi més proper a Barcelona per la banda nord de la ciutat, una zona privilegiada per viure la nostra vida en família.  La proximitat al Mediterrani, l'accés a les infraestructures i als equipaments del poble ens van fer pensar que la nostra elecció era clarament l'adequada.  Imagino, tant mateix, que tots els veïns del Pla de Montgat van invertir en les seves vivendes tot pensant en la mateixa línia.

Com ens vam traslladar a finals d'agost de l'any 2003, l'activitat nocturna relacionada amb les platges properes llavors no van produir massa enrenou ni sorpresa doncs es tractava de finals de l'estiu i, tant mateix, les guinguetes existents a la platja estaven gestionades per particulars amb un cert índex de coherència i racional a nivell de la seva explotació comercial.  Dit d'una altra manera, la guingueta de La Rotonda i la que antigament hi havia just passat el pas soterrat del final del Carrer Antònia Macià, no destorbaven pràcticament la nostra pau i descans, tot el contrari.

Anys més tard, exactament després que les tempestes marines van recuperar la sorra robada al mar per eixamplar la platja, La Rotonda va desaparèixer, per manca d'espai de implantació, segurament un fet requerit per la normativa.  També ho va fer la “cofurna” del costat del pas soterrat, imaginem que per raons de negoci, el propietari va perdre la seva concessió en favor de l'actual “club de platja” anomenat Mistic.

És aquí on rau la clau d'aquest escrit.  Els Srs. propietaris d'aquest negoci, conjuntament amb el situat davant de la estació de tren de Montgat Nord, han expotat els seus establiments com han volgut durant molts anys, tot transformant l'espai públic de les nostres platges en zones d'oci nocturn per tal de incrementar considerablement els seus beneficis.  Any rere any, l'àrea ocupada pels mateixos anava augmentant i també ho feien el serveis que en aquests dos "equipaments" es duien a terme: concerts, actuacions en directe, dinars, sopars, etc..

Els veïns del nostre carrer hem escrit conjunta i reiteradament denunciant-ho al departament de l'Ajuntament corresponent fins a l’esgotament, demanant-los-hi principalment una mica de respecte pels volums del so que aquests espais empraven per desenvolupar les seves activitats, especialment durant els horaris a partir de les 00:00 de la nit i durant els dies entre setmana.  També hi ha hagut trucades constants a la Policia Local any rere any però les accions d'aquests locals (reiterem: en sòl públic i amb gestió privada) no han variat en absolut fins el dia d’avui.

És per aquesta raó que volem fer pública una queixa en aquest espai públic, per tal de conscienciar a qui pertoqui (tant a l'Ajuntament mateix com als propis particulars que gestionen aquests anomenats negocis), que d'una vegada per totes facin el favor de respectar el descans de tots els veïns de la zona i anivellin les seves activitats i les acústiques dins els paràmetres establerts per les normatives urbanes.  Ja n'hi ha prou de tant d'escàndol i desconsideració pels demés a canvi d'omplir-se les butxaques amb l'explotació d'un cert tipus de negocis que no haurien de pertànyer en absolut a un espai públic com és la platja que ens ocupa, la platja de tots.

Aquestes activitats que es desenvolupen sobre el terreny públic comporten un autèntic infern per tots els veïns des del mes de maig fins a finals de setembre, tant per la impossibilitat que comporten els volums emprats pel descans veïnal, com per l’afluència i retirada massificada de públic immoderat i desconsiderat durant les hores de la matinada, com per també l’estat de brutícia en el que queda la sorra de la platja per el seu ús públic a l’endemà.

Moltes gràcies per la lectura i esperem que la conscienciació popular i col•lectiva retorni als nivells de coherència que obliguen les normatives establertes.

Robert

Re:ESTAT DE LES PLATGES DE MONTGAT NORD
« Respondre #1 el: Juliol 20, 2013, 01:23:42 pm »
Doncs a més a més, s'ha d'afegir quelcom més... Som un grup que, una vegada l'any, fem un sopar conjunt per cel.lebrar el final de curs. Ahir vàrem reservar telefònicament taula per sopar per 15 persones a la guingueta de Montgat Nord. Quan vàrem arribar, encara no tenien "muntada" la taula. Bé, una vegada assegudes les 15 persones, vàrem demanar les begudes i el menjar. Una hora més tard, encara no ens havien servit les begudes, després de demanar-les en diverses ocasions. Ens envien al cambrer que, precissament ahir, era el seu primer dia de feina, per dir-nos que sel's hi havia acabat el pà. Ens vàren "convidar" a anar-hi al Mistic, que també es del mateix "explotador", dient-nos que els hi deien la nostra comanda per telèfon i l'anirien preparant. Quan vàrem arribar i els hi vàrem demanar que quan trigarien en servir-nos el menjar (ja eren les 23:30), ens vàren respondre amb un simple "cuando esté hecho" de manera despectiva i poc respectuosa. Totalment indignats, vàrem marxar. Ens havien espatllat el nostre sopar anual. Lògicament, ja no vàrem trobar cap establiment amb la cuina oberta per poder sopar tots plegats. Amb tot això, no només vàren perdre un bon grapat de calers; per la meva part, no tornaré a trepitjar-los en el que queda de temporada. Ni tampoc en anys futurs, si els que els gestionen, son les mateixes persones.
També estic totalment d'acord en que podrien acondicionar el volum de la música per no destorbar el descans dels veïns més propers i, els que hi som sopant, poder parlar sense cridar.
Queda dit i escrit...

Eusebio

Re:ESTAT DE LES PLATGES DE MONTGAT NORD
« Respondre #2 el: Juliol 21, 2013, 05:58:35 pm »
Eso, eso, que la Alcaldía se ponga las pilas de una vez y mantenga a toda esta chusma fuera del municipio.  Lo único que hacen es acaparar negocio y beneficios a costa del descanso y la mala vida que dan a los vecinos y usuarios de las playas.
En mis tiempos, los chiringuitos de la playa vendían helados, bebidas y patatas embolsadas. Hoy se han convertido en centros de ocio para gente de fuera.
Ya está bien de explotar lo que pagan nuestros impuestos locales.

Sr. Alcalde, demandamos su atención expresa para solucionar este GRAN problema.

Aprovecho para demandar la sanción inmediata a todos los individuos que venden de todo por las playas ilegalmente.

Paco

Re:ESTAT DE LES PLATGES DE MONTGAT NORD
« Respondre #3 el: Març 14, 2015, 11:08:06 pm »
Menos mal que perdieron la concesión.  Me alegro mucho. Ahora ya podemos dormir.